Reklamační řád

Reklamační řád pro spotřebitele a podnikatele

 

Prodávající:

pneuKOLA.cz s.r.o.,
se sídlem Chrudimská 832, Zelené Předměstí
530 02 Pardubice

Tel: +420 602 050 034
E-mail: info@pneukola.cz

Článek 1

Úvodní ustanovení

1.   Práva kupujícího z vadného plnění (dále jen „reklamace“) musí být vždy uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem. Záležitosti tímto reklamační řádem neupravené se řídí právním řádem České republiky, zejména pak zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdější předpisů a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

2.   Tyto informace jsou platné výhradně pro osoby uzavírající kupní smlouvu s prodávajícím v postavení spotřebitele ve smyslu § 419 občanského zákoníku, tedy jako člověk (fyzická osoba) jednající mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání.

Na osoby uzavírající kupní smlouvu s prodávajícím v rámci své podnikatelské činnosti se zákon o ochraně spotřebitele nevztahuje a reklamace se řídí pouze ustanoveními o kupní smlouvě uvedenými v zákoně č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdější předpisů.

3.   Prodávající neodpovídá za vady v těchto případech:

·      je-li vada na věci v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny,

·      jde-li o zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží při převzetí kupujícím,

·      vada vznikla na věci opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy věci (např. uplynutím životnosti),

·      vada je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením, neodborné montáže, zacházení či obsluhy nebo použití zboží v rozporu se stanoveným technologickým postupem používání zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci nebo jiného porušení technologické kázně, poškození zboží přírodními živly, poškození zboží nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s technologickými podmínkami, opotřebením po mez stanovenou zákonem

·      vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího.

U použitého zboží nepřichází na straně prodávající zásadně v úvahu vznik odpovědnost za vady, které se vyskytnou dodatečně po převzetí věci. Pro případ prodeje použitého zboží, odpovídá prodávající pouze za vady, které věc měla v době jejího převzetí kupujícím.

 

Článek 2

Uplatnění reklamace

1.   Kupující má právo uplatnit reklamaci u prodávajícího. Není-li dohodnuto jinak a kupující bude reklamované zboží zasílat poštou, pak tak musí učinit na adresu pneuKOLA s.r.o., Chrudimská 832, Zelené Předměstí, 530 02 Pardubice. Reklamaci je též možno uplatnit online, vyplněním reklamačního formuláře na webových stránkách pneukola.cz

2.   Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložit datum koupě, a to buď předložením prodejního dokladu, popř. jiným věrohodným způsobem, a předložit nejvýstižnější popis vad a jejich projevů, nejlépe s přiloženou fotodokumentací vady.

3.   Pokud by uplatnění práva z vad mělo spotřebiteli činit značné obtíže, zejména proto, že věc není možné dopravit do místa uplatnění reklamace běžným způsobem, posoudí prodávající vadu po dohodě s kupujícím buď na místě, nebo jiným způsobem. Kupující je v takovém případě povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost.

Článek 3

Lhůta pro uplatnění práv

1.   Kupující může svá práva z vadného plnění uplatnit ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží. U použitého (,,bazarového,, ) zboží je lhůtu pro uplatnění práv z vadného plnění zkrácena  na 12 měsíců. Takové zkrácení lhůty vyznačí prodávající na prodejním dokladu nebo uvede do kupní smlouvy.

2.   Kupující svá práva z vadného plnění uplatní bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že na zboží je vada. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoli o vadě ví. Uplatní-li kupující vůči prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění po dobu, po kterou je zboží v opravě a kupující je nemůže užívat.

3.   Lhůtu k uplatnění práv z vad nelze považovat za stanovení životnosti zboží, ta se liší s ohledem na vlastnosti výrobku, jeho údržbu a správnost a intenzitu užívání, předchozí užívání nebo dohodu mezi kupujícím a prodávajícím.

Článek 4

Vyřízení reklamace

1.   Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do 10 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady.

2.   Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém uvede datum a místo uplatnění reklamace, charakteristiku vytýkané vady, kupujícím požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob, jakým bude kupující informován o jejím vyřízení.

3.   Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.

4.   Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně či e-mailem potvrdit.

5.   Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možno vůbec nebo včas uskutečnit.

6.   Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 30 dnů ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena, po této době je prodávající oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet kupujícího. O tomto postupu musí prodávající kupujícího předem informovat a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.

7.   Kupujícímu bude reklamace zamítnuta, pokud uplatní reklamací vadu, která byla vytýkána již v minulosti a byla na ni poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny.

Článek 5

Jakost při převzetí nepoužitého zboží (zboží, které prodávající zajistí přímo od výrobce nebo generálního distributora)

1.   Prodávající prohlašuje, že zboží předává kupujícímu v souladu s § 2161 občanského zákoníku, tedy:

·      zboží má vlastnosti, které si kupující s prodávajícím ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,

·      zboží se hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,

·      zboží je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a

·      zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

2.   V případě, že zboží při převzetí kupujícím neodpovídá výše uvedeným požadavkům, má kupující právo na dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze věci nepřiměřené. V případě prodeje použitého zboží nemá kupující právo na výměnu věci.Kupující může požadovat v případě výskytu vady opravu věci (výměnu vadné součásti) nebo přiměřenou slevu, v případě, že kupující nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad nebo v případě, že není možné vyměnit vadnou součást věci, může také od kupní smlouvy odstoupit.

3.   Pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny v plné výši. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

4.   Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

5.   Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

Článek 6

Náklady reklamace a řešení sporů

1.   Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva.

2.   V případě, že prodávající reklamaci zamítne jako neoprávněnou, může se kupující, nebo po dohodě s prodávajícím obě strany, obrátit na soudního znalce z oboru a vyžádat si zpracování nezávislého odborného posouzení vady.

3.   Kupující, který je spotřebitelem, má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs.. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz.

4.   Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu dle odst. 4 se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.

Tento reklamační řád je účinný od 1.8.2022

NDMwMzQ0M